Hydraulická těsnění

Aktuálně nabízíme tyto typy těsnění ložisek: 

RUBENA - Gufera, O-kroužky, řemeny, silentbloky, X-kroužky, stírací kroužky a manžety, pryžové profily a klínové řemeny

SKF - Ložiska SKF - průmyslová a automobilová ložiska, kluzná ložiska, řemeny, řetězy, mazací tuky

NILOS - Těsnící kryty nekrytovaných ložisek


Těsnění zabraňuje průniku plynů či tekutin mezerami mezi jinými součástkami. Těsnění bývá vyráběno z pružných nebo alespoň do jisté míry deformovatelných materiálů. Těsnění rotačních dílů, jako jsou hřídele a ložiska, se nazývá gufero. Většinou se ukládá do víka ložisek. Má kruhový tvar s otvorem pro průchod hřídele. Dále se dělí podle počtu těsnících břitů, případně prachovek. Dá se použít u jednoduchých dvoutaktních motorů k utěsnění prostoru klikové skříně od skříně převodové. Zabrání tak nežádoucímu úniku palivové směsi z klikové skříně do převodovky a taktéž nežádoucímu úniku oleje z převodovky do klikové skříně. Z důvodu tření mezi guferem a otáčející se hřídelí se po určité době gufero opotřebí a je třeba ho vyměnit za nové.

Ucpávka je druh těsnění, kterým se zamezuje průchodu oddělených kapalin a plynů kolem os, hřídelí, tyčí, táhel a plunžrů, které procházejí skrz oddělující bariéru.

O-kroužek je druh těsnění bez kovové výztuže, určený k utěsněni válcových dílů s minimálním pohybem. Jedná se o gumový kroužek s kruhovým profilem.